Portfolio

SAUCE

EL PROYECTO

Sauce significa Solidaridad, Ayuda y Unión Creando Esperanza (SAUCE). La organización trabaja en y para Camboya.

Estas Postales de Compra para su campaña de Navidad se diseñaron bajo el concepto “Low cost”. Se buscaba abaratar costes y a la vez usar productos sostenibles que plasmasen los valores de la ONG.

Las personas que entran en contacto con la tarjeta interactuan con el producto: la tarjeta en el momento de la compra se personaliza sellándola con el artículo pagado (silla de ruedas, comida, material escolar, una bici or aseo), se unen las tapas de carton con el cordel de hilo y se escribe con rotulador el destinatario y una dedicatoria si se desea. El envío se puede hacer a cualquier destino por correo ordinario pegándole un sello y sin pagar ningún extra, ya que cumple con las dimensiones y pesos mínimos.

Se planteó un único diseño para todos los artículos, impreso con sólo dos tintas, cartón como soporte, cordel de hilo para cerrar la tarjeta y 5 sellos con un tintero para personalizarlas.

Con este diseño se lograron aumentar las ventas notablemente y el impacto fue mayor al alejarse de la idea del tipico folleto informativo

 

Sauce means Solidarity, Help and Union Creating Hope (SAUCE). The organization works in and for Cambodia.

These Purchase Postcards for the Christmas campaign were designed under the “Low cost” concept. The aim was to reduce costs and at the same time use sustainable products that reflected the values ??of the NGO.
The people who come into contact with the card interact with the product: the card at the time of purchase is personalized by sealing it with the paid item (wheelchair, food, school utilities, a bicycle or WC), the cardboard covers are joined with the twine cord and the recipient is written with a marker and a dedication if desired. The shipment can be made to any destination by ordinary mail sticking a stamp and without paying any extra, since it meets the minimum dimensions and weights.

A single design was proposed for all the items, printed with only two inks, cardboard as a media, thread cord to close the card and 5 stamps with an inkwell to personalize the cardboard.

With this design sales were significantly increased and the impact was greater by moving away from the idea of the typical information brochure.

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!